Rozpocznij sezon narciarski już dziś.

 

Narty zjazdowe, snowboard, narty biegowe.

Specjalnie z myślą o osobach chcacych dobrze przygotować się do sezonu narciarskiego przygotowaliśmy specjalną ofertę:


Program treningowy Ski Activ.
Niezbędnym elementem, który pomoże miło spędzić czas na stoku oraz  ustrzec  nas przed kontuzją jest odpowiednie przygotowanie ciała do tak specyficznego wysiłku. Narciarze nie tylko powinni dbać o og&´lną kondycję, ale również przed sezonem stosować odpowiednio zaprogramowany trening, który poprawi technikę jazdy i ustrzeże przed niebezpiecznymi wypadkami.

Siła, elastyczność, wytrzymałość oraz ćwiczenia równowagi są bardzo ważne zarówno dla amatorów, jak i zawodowców. Niestety zdecydowana większość narciarzy wychodzi na stok nieprzygotowana. Często po wielomiesięcznej pracy za biurkiem w pośpiechu pakujemy sprzęt i wyjeżdżamy na narty . Niezależnie od tego jakim jesteś narciarzem, jeżeli nie poświęcisz odpowiedniej ilości czasu na trening przed wyjściem na stok, możesz ulec kontuzjom.

Aby bezpiecznie rozpocząć sezon narciarski należy ćwiczyć systematycznie przez kilka tygodni przed założeniem nart. Oto kilka elementów na które należy zwrócić szczególną uwagę:

Siła mięśniowa

Siła mięśniowa jest ważnym elementem, ponieważ pozwala na napinanie poszczególnych grup mięśniowych, które odpowiadają za stabilizację np. kolan podczas jazdy na nierównej nawierzchni.

Elastyczność

Narciarze muszą dbać o elastyczność zarówno w obrębie kończyn dolnych jak i wyżej położonych partii ciała. Odpowiednio rozciągnięte mięśnie  pozwalają nam na uniknięcie kontuzji podczas wykonywania ekstremalnych i niezaplanowanych ruchów. Elastyczne mięśnie wpływają również na precyzję ruchu, która jest przydatna w technice jazdy narciarza.

Wytrzymałość

Wytrzymałość to zdolność do długotrwałego wysiłku jakim są godziny spędzone na stoku. Dzięki treningom wytrzymałościowym odpowiednio przygotowujemy serce i płuca do optymalnego zaopatrzenia mięśni w tlen podczas zjazdy na nartach. Nasi trenerzy odpowiednio ułożą dla Państwa trening wytrzymałościowy, który poprawia motorykę i  ogólną kondycję organizmu.

Równowaga

Narciarstwo jest sportem, w którym bardzo ważna jest pozycja podczas jazdy oraz gotowość do wykonania szybkiego zwrotu. Dlatego tak ważna dla narciarza jest równowaga. Możemy ją kształtować poprzez wykonywanie tzw. ćwiczeń propriorecepcji (czucie głębokie). Ćwiczenia takie są jednym z najważniejszych elementów w przygotowaniu do sezonu narciarskiego. Priopriorecepcję możemy ćwiczyć po przez stosowanie treningu na niestabilnym podłożu.

Możemy do tego użyć materaca, poduszki, lub specjalnych dysków wypełnionych powietrzem albo płynem. W czasie takich ćwiczeń stymulowane są receptory czucia głębokiego umieszczone w ścięgnach, torebkach stawowych, więzadłach i mięśniach. Receptory te przekazują informację do ośrodkowego układu nerwowego na temat ustawienia stawu i pozwalają w szybki sposób zareagować gdy np. napotkamy muldę.

Oprócz tych sprawności typowych dla narciarza warto zadbać o wzmocnienie gorsetu mięśniowego, który będzie stabilizował kręgosłup. Dla naszego kręgosłupa ważne są mięśnie prostujące grzbiet, mięśnie brzucha oraz bardzo istotne mięśnie głębokie o których zazwyczaj zapominamy.

Odpowiednie przygotowanie do sezonu narciarskiego sprawi, że jazda będzie bezpieczna i przyjemna, więc najlepiej pomyśleć o tym zanim jeszcze spadnie pierwszy śnieg.

 

Narty biegowe:

 

Zapraszamy wszystkie osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z nartami biegowymi, lub tych którzy już wcześniej mieli doczynienia z tym fantastycznym sportem na współne treningi.
Jest to forma aktywnosci fizycznej absolutnie dla każdego.

Dla osób mniej aktywnie fizycznie:
Chcesz spalić zbędne kalorie, poruszać się w niepowtarzalnej scenerii zimy, rozruszać nieużywane dotąd mięśnie, wrócić do domu z uśmiechem na twarzy?
To oferta właśnie dla Ciebie

Jesteś osobą aktywną fizycznie , w okresie wiosna-jesień mniej lub więcej biegasz?. W zimie gdy ścieżki biegowe zasypane są śniegiem i ciężko jest torować drogę , bieganie staje się przez to uciążliwe, nie trać czasu na siedzenie w domu.
Narty biegowe doskonale wypełnią ten czas i przygotują Cię do sezonu biegowego wiosna-jesień. 

Zapraszamy na lekcje nauki biegania na nartach . Nauczymy każdego podstaw poruszania się w terenie. Pomagamy w doborze sprzętu zarówno do stylu klasycznego jak i łyżwowego.
Więcej pod nr tel: 508 773 419





 

 

 


 

oEghWeUdOIs

´

Rozpocznij sezon narciarski już dziś.

 

Narty zjazdowe, snowboard, narty biegowe.

Specjalnie z myślą o osobach chcacych dobrze przygotować się do sezonu narciarskiego przygotowaliśmy specjalną ofertę:


Program treningowy Ski Activ.
Niezbędnym elementem, który pomoże miło spędzić czas na stoku oraz  ustrzec  nas przed kontuzją jest odpowiednie przygotowanie ciała do tak specyficznego wysiłku. Narciarze nie tylko powinni dbać o og&´lną kondycję, ale również przed sezonem stosować odpowiednio zaprogramowany trening, który poprawi technikę jazdy i ustrzeże przed niebezpiecznymi wypadkami.

Siła, elastyczność, wytrzymałość oraz ćwiczenia równowagi są bardzo ważne zarówno dla amatorów, jak i zawodowców. Niestety zdecydowana większość narciarzy wychodzi na stok nieprzygotowana. Często po wielomiesięcznej pracy za biurkiem w pośpiechu pakujemy sprzęt i wyjeżdżamy na narty . Niezależnie od tego jakim jesteś narciarzem, jeżeli nie poświęcisz odpowiedniej ilości czasu na trening przed wyjściem na stok, możesz ulec kontuzjom.

Aby bezpiecznie rozpocząć sezon narciarski należy ćwiczyć systematycznie przez kilka tygodni przed założeniem nart. Oto kilka elementów na które należy zwrócić szczególną uwagę:

Siła mięśniowa

Siła mięśniowa jest ważnym elementem, ponieważ pozwala na napinanie poszczególnych grup mięśniowych, które odpowiadają za stabilizację np. kolan podczas jazdy na nierównej nawierzchni.

Elastyczność

Narciarze muszą dbać o elastyczność zarówno w obrębie kończyn dolnych jak i wyżej położonych partii ciała. Odpowiednio rozciągnięte mięśnie  pozwalają nam na uniknięcie kontuzji podczas wykonywania ekstremalnych i niezaplanowanych ruchów. Elastyczne mięśnie wpływają również na precyzję ruchu, która jest przydatna w technice jazdy narciarza.

Wytrzymałość

Wytrzymałość to zdolność do długotrwałego wysiłku jakim są godziny spędzone na stoku. Dzięki treningom wytrzymałościowym odpowiednio przygotowujemy serce i płuca do optymalnego zaopatrzenia mięśni w tlen podczas zjazdy na nartach. Nasi trenerzy odpowiednio ułożą dla Państwa trening wytrzymałościowy, który poprawia motorykę i  ogólną kondycję organizmu.

Równowaga

Narciarstwo jest sportem, w którym bardzo ważna jest pozycja podczas jazdy oraz gotowość do wykonania szybkiego zwrotu. Dlatego tak ważna dla narciarza jest równowaga. Możemy ją kształtować poprzez wykonywanie tzw. ćwiczeń propriorecepcji (czucie głębokie). Ćwiczenia takie są jednym z najważniejszych elementów w przygotowaniu do sezonu narciarskiego. Priopriorecepcję możemy ćwiczyć po przez stosowanie treningu na niestabilnym podłożu.

Możemy do tego użyć materaca, poduszki, lub specjalnych dysków wypełnionych powietrzem albo płynem. W czasie takich ćwiczeń stymulowane są receptory czucia głębokiego umieszczone w ścięgnach, torebkach stawowych, więzadłach i mięśniach. Receptory te przekazują informację do ośrodkowego układu nerwowego na temat ustawienia stawu i pozwalają w szybki sposób zareagować gdy np. napotkamy muldę.

Oprócz tych sprawności typowych dla narciarza warto zadbać o wzmocnienie gorsetu mięśniowego, który będzie stabilizował kręgosłup. Dla naszego kręgosłupa ważne są mięśnie prostujące grzbiet, mięśnie brzucha oraz bardzo istotne mięśnie głębokie o których zazwyczaj zapominamy.

Odpowiednie przygotowanie do sezonu narciarskiego sprawi, że jazda będzie bezpieczna i przyjemna, więc najlepiej pomyśleć o tym zanim jeszcze spadnie pierwszy śnieg.

 

Narty biegowe:

 

Zapraszamy wszystkie osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z nartami biegowymi, lub tych którzy już wcześniej mieli doczynienia z tym fantastycznym sportem na współne treningi.
Jest to forma aktywnosci fizycznej absolutnie dla każdego.

Dla osób mniej aktywnie fizycznie:
Chcesz spalić zbędne kalorie, poruszać się w niepowtarzalnej scenerii zimy, rozruszać nieużywane dotąd mięśnie, wrócić do domu z uśmiechem na twarzy?
To oferta właśnie dla Ciebie

Jesteś osobą aktywną fizycznie , w okresie wiosna-jesień mniej lub więcej biegasz?. W zimie gdy ścieżki biegowe zasypane są śniegiem i ciężko jest torować drogę , bieganie staje się przez to uciążliwe, nie trać czasu na siedzenie w domu.
Narty biegowe doskonale wypełnią ten czas i przygotują Cię do sezonu biegowego wiosna-jesień. 

Zapraszamy na lekcje nauki biegania na nartach . Nauczymy każdego podstaw poruszania się w terenie. Pomagamy w doborze sprzętu zarówno do stylu klasycznego jak i łyżwowego.
Więcej pod nr tel: 508 773 419





 

 

 


 

oEghWeUdOIs

´

Millenium Centrum Sportu 41-253 Czeladź ul. Rzemieślnicza 14
tel: +48 508 773 419 email: milleniumcentrum@gmail.com
stat4u